Pet šoljica kafe ili čaja protiv tumora mozga

Štampa
PDF

2010_06_02_petAko se dnevno popije pet šoljica kafe ili čaja, male su šanse da se dobije tumor na mozgu, otkriva nova studija koja je urađena na londonskom Imperial koledžu.

Tokom istraživanja, koje je objavljeno u časopisu „Cancer Epidemiology”, naučnici su pratili više od 300 muškaraca i žena kod kojih je dijagnostikovan gliom – jedan tip raka koji počinje da raste u mozgu.

Kad su uporedili navike ispijanja kofeina sa onima koji nemaju tumor mozga ustanovilo se da oni koji piju pet ili više šoljica kafe ili čaja na dan imaju 40 odsto manje šansi da dobiju tumor, prenosi sajt Stetoskop.

Na osnovu toga se može zaključiti da bi kafa ili čaj mogli da budu dobar saveznik u borbi protiv raka mozga.

Od tog zaštitnog delovanja kofeina posebno su korist imali muškarci, iako još nije jasno zašto je to tako.

Moguće objašnjenje ogleda se u činjenici da kofein smanjuje snabdevanje mozga krvlju, čime se izgladnjuju ćelije tumora, koje ostaju bez visoke koncentracije kiseonika i hranjivih supstanci. (Tanjug)

 

 


( 1 Glas )

Napisi komentar


Sigurnosni Kod
Osvezi



Prijatelji:
Burek.com | ConQUIZtador | Zelena Inicijativa | TotalCar
Copyright© 2006-2010. Strogo je zabranjeno svako kopiranje sadržaja ovoga sajta, ili bilo kog njegovog dela, bez pismene dozvole vlasnika.